Friday, July 24, 2009

Pusak kesayangan ku! Rindunya.............

Lamanya nak nunggu cuti.........rindu ngan pusak kat rumah...........hu3 teringat ngan pusak ya nulis tentang pusak tok.... kat rumah aku banyak pusak! banyak anak pusak.aku pun dah x ingat nama cdak gik sebab mati di usia yang muda. Bukan apa mak nya malas merik nenen. patut pun nenen mak nya putus cgek. Cerik asa. pusak malas ya namanya timah!!!! ei.........aku x suka nya. nyampah.dah la suka makan. Mun time makan abis orang diterajang nya.(maksud aku pusak lain la)....sik maok kongsi ngan org... Yang paling ku rindu adalah pusak bernama katon. warna hitam. Cute......manja ..dan yang paling best senang dibuli. Aku suka engkah tudung kat palaknya.ha3 nang kacak abis sampe timah terjun dari tingkap. ( sebenarnya ketakutan) . Ntahlah maybe bg kita manusia cute....bg pusak mungkin benda ya sesuatu yang mengerikan.hu3 (relativisme budaya)... Apapun mesti katon tengah rindu aku kat rumah nun. selalunya malam2 camtok nya tengah main ngan anak2 buah nya. katon tok penyayang ngan anak2 buahnya. lebih penyayang dari ibu pusak ya mpun. Banyak nilai murni yang ditampilkan si katon ya. heheh. pusak kesayangan bapak aku lak dah lari dari rumah.(kuning namanya)....genap setahun dah. tp slalu juak nangga batang hidung nya. nya merajuk kot. kekurangan kasih syg. baapak aku jak suka belai nya bah. aku maok belai nya...tp nya sik maok ngan aku.hu3 nya takut ngan aku kot. entah apa ditakutnya. si kuning tok special ckit sebab nya ada kemahiran mengurut. nya suka urut bapak aku. yalah bapak aku syg nya......... nang sedih la bapak aku dolok nya lari dari rumah.ha3 sebelum aku balik iptar utk mula sem hari ya sempat gik bapak ngan mak aku ambik kucing jalanan...2 ekor. nya madah nya jumpa....tp rasanya nya ambik org mpun kot.he3 ntahlah.yang penting aku suka. cute dan mancal. mesti dah besar nektok. hurm......mun cat lover mesti suka bah ngan pusak. Bukan apa....aku mula sayang ngan pusak time aku kecik... alkisahnya...masa aku ngah merajuk ngan mak bapak aku...ada sekor pusak peliharaan mek org nya caring bah.hu3 very caring,.........namanya doraemon.... aku yang berik nama ya.Bila ku da masalah(nagis, merajuk, x maok makan, etc)nya seolah-olah pujuk aku. Mun ku nangis nya akan agak aku. setiap kali. tanduk2 aku.....(seolah-olah pujuk aku). Ya yang paling ku ingat. x boleh lupak. kenangan terindah ya. Mun aku balik dari sekolah nya tunggu aku depan pintu...seronok eh masa ya.hu3 thank god! Mun aku x dpt tdo pun nya teman aku....nya tdo sebelah la...hu3 aku sempat bersama nya sejak umo ku 6 tahun sampe lah ku darjah 6 nya mati...nang sedih ku masa ya... siap nangis gik. aku anggap nya macam adik ku.hu3 ( aku xda adik laki) ... Kesimpulannya, bila kita baik ngan pusak,, pusak akan jaga kita juak bah.. pusak sikkan menyakitkan hati kita...nak luah kekecewaan ngan pusak pun no problem...nya dengar jak......he3.so, pusak adalah haiwan yang special bagi aku. I love cats!!!!





Tok lah tambi


katon......malam ya malam bulan senyum.


tambi with the green eye



( si kuning) Pusak kesayangan bapak ku! lari dari rumah setahun yang lalu.ha3

2 comments: